Szkolna wycieczka do Warszawy

W dniach 14 -16 listopada mieliśmy przyjemność gościć w pięknej stolicy naszego kraju - Warszawie. Czas ten upłynął nam pod znakiem wielu wspaniałych przeżyć i miłej atmosfery. Pierwszego dnia, po wielogodzinnej podróży autokarowej dotarliśmy do Centrum Nauki Kopernik. Byliśmy pod ogromnym wrażeniem tego obiektu, w którym rozbudzając naszą ciekawość, mogliśmy dokonać wielu doświadczeń na interaktywnych wystawach. Wśród wielu znajdujących się tam ekspozycji, takich jak: Laboratorium fizyczne, Laboratorium biologiczne, Laboratorium chemiczne, Teatr Wysokich Napięć, Teatr Robotyczny, Majsterkownia, Wytwórnia, Planetarium, Park Odkrywców, każdy znalazł coś interesującego dla siebie. Następnie udaliśmy się do hotelu na obiadokolację i zasłużony odpoczynek.

Drugiego dnia zwiedzanie rozpoczęliśmy od wizyty na Starym Mieście, gdzie znajduje się Kolumna Zygmunta III Wazy. Stamtąd udaliśmy do Zamku Królewskiego, gdzie pani przewodnik oprowadziła nas po takich obiektach Zamku jak: Sala Wielka, Pokoje Królewiczowskie (Matejkowskie), Galeria Królewiczowska, Pokój Marmurowy, Sala Rycerska, Sala Tronowa, Apartament Królewski, Galeria Malarstwa, Rzeźby i Sztuki Zdobniczej, Galeria Lanckorońskich, Biblioteka Królewska. Zwiedziliśmy także wystawę pt.  Zniszczenie i odbudowa Zamku Królewskiego w Warszawie.

Następnie udaliśmy się na Rynek Starego Miasta, gdzie pośrodku placu stoi pomnik Syrenki Warszawskiej – symbol stolicy. Pani przewodnik pokazała nam wiele wyjątkowych zabytków i ciekawych miejsc znajdujących się w obrębie warszawskiej Starówki - pomniki, trasa ławek Chopinowskich, Pałac Prezydencki, Barbakan, Grób Nieznanego Żołnierza. Byliśmy oczarowani kolorowymi kamienicami i urokliwymi wąskimi uliczkami, którymi mogliśmy spacerować. Tego dnia udaliśmy się także do manufaktury czekolady, gdzie dowiedzieliśmy się jak od ziarenka kakaowca powstaje czekolada. Każdy z nas mógł jeszcze stworzyć własną czekoladę według autorskiego pomysłu, z wybranymi dodatkami i dekoracjami. Urzekło nas to miejsce, a na pamiątkę zabraliśmy ze sobą nasze własne czekolady.

Tego dnia udaliśmy się także do Pałacu Kultury i Nauki. Tam wyjechaliśmy windą na trzydzieste piętro budowli, skąd mogliśmy podziwiać nocną panoramę Warszawy. Nikt nie krył zachwytu, widok ten zrobił na nas ogromne wrażenie. Zmęczeni i zadowoleni udaliśmy się do hotelu.

Ostatniego dnia naszej wycieczki pojechaliśmy zobaczyć Stadion Narodowy.  Jest wśród nas wielu kibiców piłki nożnej i wizyta na tym stadionie była spełnieniem ich marzeń. Gdy weszliśmy na trybuny i wspięliśmy się na sam ich szczyt, z góry podziwialiśmy ogrom tego obiektu. Mogliśmy zobaczyć szatnie piłkarzy oraz pomieszczenie dla piłkarskich ekip. Nasz przewodnik opowiedział nam wiele ciekawostek związanych z funkcjonowaniem obiektu.

Ostatnim miejscem, jakie odwiedziliśmy podczas naszej wspaniałej wycieczki było Muzeum Powstania Warszawskiego. To interaktywne muzeum upamiętnia wydarzenie, które zmieniło oblicze stolicy – Powstanie Warszawskie w 1944 roku. Niesamowicie zaaranżowane pomieszczenia, ekspozycje, odgłosy wojny, odtworzenia kanałów przybliżyły nam wydarzenia z tamtych dni i pomogły dostrzec bohaterstwo powstańców.

Zmęczeni, ale szczęśliwi wróciliśmy wieczorem do swoich domów. Dziękujemy wszystkim tym, dzięki którym nasza wycieczka się odbyła. Z pewnością będziemy ją długo wspominać.

Zdjęcia z naszego pobytu w stolicy znajdują sie w galerii - tutaj.

W dniach 14 -16 listopada mieliśmyprzyjemność gościć w pięknej stolicy naszego kraju - Warszawie. Czas ten upłynął nam pod znakiem wielu wspaniałych przeżyć i miłej atmosfery. Pierwszego dnia, po wielogodzinnej podróży autokarowej dotarliśmy do Centrum Nauki Kopernik. Byliśmy pod ogromnym wrażeniem tego obiektu, w którym rozbudzając naszą ciekawość, mogliśmy dokonać wielu doświadczeń na interaktywnych wystawach. Wśród wielu znajdujących się tam ekspozycji, takich jak: Laboratorium fizyczne, Laboratorium biologiczne, Laboratorium chemiczne, Teatr Wysokich Napięć, Teatr Robotyczny, Majsterkownia, Wytwórnia, Planetarium, Park Odkrywców, każdy znalazł coś interesującego dla siebie. Następnie udaliśmy się do hotelu na obiadokolację i zasłużony odpoczynek.
Drugiego dnia zwiedzanie rozpoczęliśmy od wizyty na Starym Mieście, gdzie znajduje się Kolumna Zygmunta III Wazy. Stamtąd udaliśmy do Zamku Królewskiego, gdzie pani przewodnik oprowadziła nas po takich obiektach Zamku jak: Sala Wielka, Pokoje Królewiczowskie (Matejkowskie), Galeria Królewiczowska, Pokój Marmurowy, Sala Rycerska, Sala Tronowa,
Apartament KrólewskiGaleria Malarstwa, Rzeźby i Sztuki Zdobniczej, Galeria Lanckorońskich, Biblioteka Królewska. Zwiedziliśmy także wystawę pt.  Zniszczenie i odbudowa Zamku Królewskiego w Warszawie.

Ostatniego dnia naszej wycieczki pojechaliśmy zobaczyć Stadion Narodowy Jest wśród nas wielu kibiców piłki nożnej i wizyta na tym stadionie była spełnieniem ich marzeń. Gdy weszliśmy na trybuny

Ostatnim miejscem, jakie odwiedziliśmy podczas naszej wspaniałej wycieczki było Muzeum Powstania Warszawskiego. To interaktywne muzeum upamiętnia wydarzenie, które zmieniło oblicze stolicy – Powstanie Warszawskie w 1944 roku. Niesamowicie zaaranżowane pomieszczenia, ekspozycje, odgłosy wojny, odtworzenia kanałów przybliżyły nam wydarzenia z tamtych dni i pomogły dostrzec bohaterstwo powstańców.

Przystanki Niepodległości - gra szkolna

Z okazji setnej rocznicy odzyskania Niepodległości przez Polskę w naszej szkole odbyła się nie tylko uroczysta akademia ale również gra "Przystanki Niepodległości".
️ Zadaniem uczniów było rozwiązanie kilku zadań rozmieszczonych na terenie szkoły. Trudność polegała nie tylko na wykorzystaniu wiedzy, ale przede wszystkim, na rozkodowaniu kodów QR, w których zakodowane zostały zadania do wykonania.
Zobaczcie drobny wycinek tego co się działo tego dnia w naszej szkole.

Zdjęcia z akademii - tutaj.

Zdjęcia z gry szkolnej - Przystanki Niepodległości - tutaj

IMG 20181109 114450

Hymn dla Niepodległej

O godzinie 11:11 jak wiele szkół w Polsce odśpiewaliśmy 4 zwrotki naszego hymnu narodowego.
Jesteśmy dumni, że mogliśmy wziąć udział w tak wyjątkowej inicjatywie.
Zdjęcia tutaj.

I miejsce podczas VII Mityngu Pływackiego Osób z Niepełną Sprawnością

Wielkie gratulacje należą się Kubie - uczniowi naszej szkoły, który zdobył I miejsce podczas VII Mityngu Pływackiego Osób z Niepełną Sprawnością w stylu grzbietowym - 25 m oraz 50 m stylem dowolnym zorganizowanego przez Fundację Rozwoju Edukacji, Pracy, Integracji oraz Państwową Wyższą Szkołę Zawodową.
Dwa pierwsze miejsca to wielkie wyróżnienie!
Jesteśmy bardzo dumni!!
46096220 761541690862160 7548677684423819264 nBrawo Kuba!

Podsumowanie konkursu na "Najciekawszą dynię"

8 listopada odbyło się podsumowanie i rozdanie nagród w szkolnym konkursie na „Najciekawszą dynię”.
Do konkursu zgłoszono ok 25 prac z wszystkich klas naszej szkoły. Prace ocenione zostały zespołowo
i podzielone na dwie kategorie, szkoła podstawowa i szkoła ponadpodstawowa. Jury w składzie
mgr Kinga Dulęba, ks. Łukasz Kaźmierek i mgr Joanna Ziemska wyłoniło zwycięzców w każdej z nich,
a kilka dodatkowo wyróżniło.
W kategorii szkoły podstawowej zwyciężyła klasa IB , drugie miejsce zdobyła klasa VI-VIII, a trzecie klasa V.
Wyróżnienie otrzymała klasa IA, II oraz IV.
W kategorii klas starszych zwycięstwo przypadło klasie IIIB PdP, drugie miejsce klasie III zawodowej a trzecie II PdP.
W tej kategorii również przyznano kilka wyróżnień. I tak otrzymały je klasa IIIA PdP, I i II branżowa oraz Mateusz Marcinek.
Zwycięzcom serdecznie gratulujemy a wszystkich zapraszamy do udziału w kolejnych konkursach.

Zdjęcia z rozdania nagród tutaj, zdjęcia prac konkursowych tutaj

IMG 5656

Stacja meteorologiczna

W poniedziałkowe przedpołudnie 1 października klasa 1 branżowa oraz klasa 3a Przysposabiająca do Pracy odwiedziły tarnowską  stację meterologiczną. Uczniowie dowiedzieli się jak działają  profesjonalne termometry, deszczomierze, wiatromierze, widzialnościomierze, wilgotnościomierze, barometry oraz w jaki sposób  dokonuje się  wiarygodnego pomiaru opadów śniegu. Dzięki takim stacjom meterologicznym możemy dowiedzieć  się  jakie warunki atmosferyczne panują  w danym miejscu nie tylko w kraju, ale i na całym świecie.

Korzystając z pięknej jesiennej pogody, uczniowie udali sie także do pobliskiego parku, by rozkoszować  sie promykami słońca  ⯑

Więcej zdjęć w galerii > klik.

20181001 105745

Konkurs Konkurs Konkurs :)

Serdecznie zapraszamy do udziału w IV edycji konkursu plastycznego, którego celem jest propagowanie postaw patriotycznych wśród uczniów.
Prace plastyczne pt. "POLSKA STO LAT NIEPODLEGŁA" oraz "MIASTO TARNÓW PIERWSZE NIEPODLEGŁE",
wykonane dowolną techniką należy składać do dnia 5 listopada.
Wszelkich informacji udziela Pani Dorota Jankowska oraz nauczyciele zajęć plastycznych.

IV EDYCJA KONKURSU PLASTYCZNEGO-1

Dzień Edukacji Narodowej - relacja.

Zaprszamy do zapoznania się z relacją z uroczystej akademii z okazji Dnia Eukacji Narodowej oraz innych wydarzeń, które miały miejsce w naszej szkole.. Zdjęcia znajdują się w zakadce Galeria - z życia szkoły lub bezpośreni link do tegorocznej galerii znajdziecie Państwo tutaj  (klik)  oraz w menu na górze strony.

Pozdrawiamy.

Jesienny konkurs

Serdecznie zapraszamy wszystkich do udziału w szkolnych konkursach.
Jednym z nich jest konkurs na najciekawszą dynię. Więcej szczegółów
na plakatach i u organizatora konkursu :)

dynia-2-1-1

Uroczysta akademia z okazji Dnia Edukacji Narodowej

dzie nauczyciela

Uroczysta akademia z okazji Dnia Edukacji Narodowej,
połączona ze ślubowaniem klas pierwszych
odbędzie się
12 pażdziernika 2018 roku o godzinie 10:30
w sali bankietowej Grubcio.

Serdecznie zapraszamy.

Kontakt

Zespół Niepublicznych Szkół Specjalnych w Tarnowie
ul. Okrężna 4a
33-100 Tarnów
tel.: 14 666-17-60
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.