Szkolna wycieczka do Warszawy

W dniach 14 -16 listopada mieliśmy przyjemność gościć w pięknej stolicy naszego kraju - Warszawie. Czas ten upłynął nam pod znakiem wielu wspaniałych przeżyć i miłej atmosfery. Pierwszego dnia, po wielogodzinnej podróży autokarowej dotarliśmy do Centrum Nauki Kopernik. Byliśmy pod ogromnym wrażeniem tego obiektu, w którym rozbudzając naszą ciekawość, mogliśmy dokonać wielu doświadczeń na interaktywnych wystawach. Wśród wielu znajdujących się tam ekspozycji, takich jak: Laboratorium fizyczne, Laboratorium biologiczne, Laboratorium chemiczne, Teatr Wysokich Napięć, Teatr Robotyczny, Majsterkownia, Wytwórnia, Planetarium, Park Odkrywców, każdy znalazł coś interesującego dla siebie. Następnie udaliśmy się do hotelu na obiadokolację i zasłużony odpoczynek.

Drugiego dnia zwiedzanie rozpoczęliśmy od wizyty na Starym Mieście, gdzie znajduje się Kolumna Zygmunta III Wazy. Stamtąd udaliśmy do Zamku Królewskiego, gdzie pani przewodnik oprowadziła nas po takich obiektach Zamku jak: Sala Wielka, Pokoje Królewiczowskie (Matejkowskie), Galeria Królewiczowska, Pokój Marmurowy, Sala Rycerska, Sala Tronowa, Apartament Królewski, Galeria Malarstwa, Rzeźby i Sztuki Zdobniczej, Galeria Lanckorońskich, Biblioteka Królewska. Zwiedziliśmy także wystawę pt.  Zniszczenie i odbudowa Zamku Królewskiego w Warszawie.

Następnie udaliśmy się na Rynek Starego Miasta, gdzie pośrodku placu stoi pomnik Syrenki Warszawskiej – symbol stolicy. Pani przewodnik pokazała nam wiele wyjątkowych zabytków i ciekawych miejsc znajdujących się w obrębie warszawskiej Starówki - pomniki, trasa ławek Chopinowskich, Pałac Prezydencki, Barbakan, Grób Nieznanego Żołnierza. Byliśmy oczarowani kolorowymi kamienicami i urokliwymi wąskimi uliczkami, którymi mogliśmy spacerować. Tego dnia udaliśmy się także do manufaktury czekolady, gdzie dowiedzieliśmy się jak od ziarenka kakaowca powstaje czekolada. Każdy z nas mógł jeszcze stworzyć własną czekoladę według autorskiego pomysłu, z wybranymi dodatkami i dekoracjami. Urzekło nas to miejsce, a na pamiątkę zabraliśmy ze sobą nasze własne czekolady.

Tego dnia udaliśmy się także do Pałacu Kultury i Nauki. Tam wyjechaliśmy windą na trzydzieste piętro budowli, skąd mogliśmy podziwiać nocną panoramę Warszawy. Nikt nie krył zachwytu, widok ten zrobił na nas ogromne wrażenie. Zmęczeni i zadowoleni udaliśmy się do hotelu.

Ostatniego dnia naszej wycieczki pojechaliśmy zobaczyć Stadion Narodowy.  Jest wśród nas wielu kibiców piłki nożnej i wizyta na tym stadionie była spełnieniem ich marzeń. Gdy weszliśmy na trybuny i wspięliśmy się na sam ich szczyt, z góry podziwialiśmy ogrom tego obiektu. Mogliśmy zobaczyć szatnie piłkarzy oraz pomieszczenie dla piłkarskich ekip. Nasz przewodnik opowiedział nam wiele ciekawostek związanych z funkcjonowaniem obiektu.

Ostatnim miejscem, jakie odwiedziliśmy podczas naszej wspaniałej wycieczki było Muzeum Powstania Warszawskiego. To interaktywne muzeum upamiętnia wydarzenie, które zmieniło oblicze stolicy – Powstanie Warszawskie w 1944 roku. Niesamowicie zaaranżowane pomieszczenia, ekspozycje, odgłosy wojny, odtworzenia kanałów przybliżyły nam wydarzenia z tamtych dni i pomogły dostrzec bohaterstwo powstańców.

Zmęczeni, ale szczęśliwi wróciliśmy wieczorem do swoich domów. Dziękujemy wszystkim tym, dzięki którym nasza wycieczka się odbyła. Z pewnością będziemy ją długo wspominać.

Zdjęcia z naszego pobytu w stolicy znajdują sie w galerii - tutaj.

W dniach 14 -16 listopada mieliśmyprzyjemność gościć w pięknej stolicy naszego kraju - Warszawie. Czas ten upłynął nam pod znakiem wielu wspaniałych przeżyć i miłej atmosfery. Pierwszego dnia, po wielogodzinnej podróży autokarowej dotarliśmy do Centrum Nauki Kopernik. Byliśmy pod ogromnym wrażeniem tego obiektu, w którym rozbudzając naszą ciekawość, mogliśmy dokonać wielu doświadczeń na interaktywnych wystawach. Wśród wielu znajdujących się tam ekspozycji, takich jak: Laboratorium fizyczne, Laboratorium biologiczne, Laboratorium chemiczne, Teatr Wysokich Napięć, Teatr Robotyczny, Majsterkownia, Wytwórnia, Planetarium, Park Odkrywców, każdy znalazł coś interesującego dla siebie. Następnie udaliśmy się do hotelu na obiadokolację i zasłużony odpoczynek.
Drugiego dnia zwiedzanie rozpoczęliśmy od wizyty na Starym Mieście, gdzie znajduje się Kolumna Zygmunta III Wazy. Stamtąd udaliśmy do Zamku Królewskiego, gdzie pani przewodnik oprowadziła nas po takich obiektach Zamku jak: Sala Wielka, Pokoje Królewiczowskie (Matejkowskie), Galeria Królewiczowska, Pokój Marmurowy, Sala Rycerska, Sala Tronowa,
Apartament KrólewskiGaleria Malarstwa, Rzeźby i Sztuki Zdobniczej, Galeria Lanckorońskich, Biblioteka Królewska. Zwiedziliśmy także wystawę pt.  Zniszczenie i odbudowa Zamku Królewskiego w Warszawie.

Ostatniego dnia naszej wycieczki pojechaliśmy zobaczyć Stadion Narodowy Jest wśród nas wielu kibiców piłki nożnej i wizyta na tym stadionie była spełnieniem ich marzeń. Gdy weszliśmy na trybuny

Ostatnim miejscem, jakie odwiedziliśmy podczas naszej wspaniałej wycieczki było Muzeum Powstania Warszawskiego. To interaktywne muzeum upamiętnia wydarzenie, które zmieniło oblicze stolicy – Powstanie Warszawskie w 1944 roku. Niesamowicie zaaranżowane pomieszczenia, ekspozycje, odgłosy wojny, odtworzenia kanałów przybliżyły nam wydarzenia z tamtych dni i pomogły dostrzec bohaterstwo powstańców.

Kontakt

Zespół Niepublicznych Szkół Specjalnych w Tarnowie
ul. Okrężna 4a
33-100 Tarnów
tel.: 14 666-17-60
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.